Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Vařte zdravěji: Co všechno mohou v kuchyni nahradit ovesné vločky

Vařte zdravěji: Co všechno mohou v kuchyni nahradit ovesné vločky

Ovesné vločky do jídelníčku zařazujeme několikrát týdně. A vy můžete také. V dnešním článku vám představíme, jaké všechny pokrmy můžete vločkami vylepšit a které suroviny s nimi lze nahradit.

Ovesné vločky jako super zdroj energie

Sportovci mají vločky rádi. A není divu. Obsahují komplexní sacharidy, které vás dokonale připraví na trénink. Taková ovesná kaše k snídani před dopoledním tréninkem je super!

Z pohledu živin byste v ovesných vločkách našli okolo 68 % sacharidů, 13 % bílkovin a 7 % tuku. Zapomenout nesmíme ani na vlákninu, které obsahuje také okolo 7 %. O důležitosti vlákniny si můžete přečíst tady.

I milovníci vitamínů přijdou na své – vločky obsahují vitamíny A, B1, B2, D, E, kyselinu listovou a pantothenovou. Z dalších kyslein například také omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny.

Sportovci určitě uvítají vysoký obsah železa, vápníku, draslíku a hořčíku.

Dobroty z ovesných vloček

Ovesná kaše

Ráno si můžete připravit kaši z vloček, které necháte na plotně změknout ve vodě nebo mléku. Kaši mátě hotovou za chviličku a dozdobit ji můžete třeba ovocem.

Opražené vločky s vajíčkem

Pokud snídáte rádi vydatně, doporučujeme vám opražit vločky na pánvi a zamíchat do nich vajíčko.

Jogurt s vločkami a ovocem

Pokud snídáte rádi jogurt s müsli, podívejte se někdy, kolik cukru v takovém müsli je. Dost pravděpodobně totiž budete nepříjemně překvapení. Zredukovat jeho množství můžete přidáním vloček, které müsli nahradí prospěšnými látkami a vitamíny.

Vločkové zdravé těsto

Už jste slyšeli o zdravé pizze? Těsto si totiž můžete udělat i z ovesných vloček a jogurtu. Stačí je namixovat nebo si koupit nadrcené.

Jedním z našich receptů jsou i fitness lívance, do kterých jsme vločky také namixovaly. Z palačinek nasladko už tak nikdy nemusíte mít výčitky.

Ovesné sušenky s banánem

Už jste zkoušeli sušenky z ovesných vloček, banánu a chia semínek? Hotové jsou za pár minut!

Zuzka a Andy

 

Další recepty pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *