Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Vařte zdravěji: Co všechno mohou v kuchyni nahradit ovesné vločky

Vařte zdravěji: Co všechno mohou v kuchyni nahradit ovesné vločky

Ovesné vločky do jídelníčku zařazujeme několikrát týdně. A vy můžete také. V dnešním článku vám představíme, jaké všechny pokrmy můžete vločkami vylepšit a které suroviny s nimi lze nahradit.

Ovesné vločky jako super zdroj energie

Sportovci mají vločky rádi. A není divu. Obsahují komplexní sacharidy, které vás dokonale připraví na trénink. Taková ovesná kaše k snídani před dopoledním tréninkem je super!

Z pohledu živin byste v ovesných vločkách našli okolo 68 % sacharidů, 13 % bílkovin a 7 % tuku. Zapomenout nesmíme ani na vlákninu, které obsahuje také okolo 7 %. O důležitosti vlákniny si můžete přečíst tady.

I milovníci vitamínů přijdou na své – vločky obsahují vitamíny A, B1, B2, D, E, kyselinu listovou a pantothenovou. Z dalších kyslein například také omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny.

Sportovci určitě uvítají vysoký obsah železa, vápníku, draslíku a hořčíku.

Dobroty z ovesných vloček

Ovesná kaše

Ráno si můžete připravit kaši z vloček, které necháte na plotně změknout ve vodě nebo mléku. Kaši mátě hotovou za chviličku a dozdobit ji můžete třeba ovocem.

Opražené vločky s vajíčkem

Pokud snídáte rádi vydatně, doporučujeme vám opražit vločky na pánvi a zamíchat do nich vajíčko.

Jogurt s vločkami a ovocem

Pokud snídáte rádi jogurt s müsli, podívejte se někdy, kolik cukru v takovém müsli je. Dost pravděpodobně totiž budete nepříjemně překvapení. Zredukovat jeho množství můžete přidáním vloček, které müsli nahradí prospěšnými látkami a vitamíny.

Vločkové zdravé těsto

Už jste slyšeli o zdravé pizze? Těsto si totiž můžete udělat i z ovesných vloček a jogurtu. Stačí je namixovat nebo si koupit nadrcené.

Jedním z našich receptů jsou i fitness lívance, do kterých jsme vločky také namixovaly. Z palačinek nasladko už tak nikdy nemusíte mít výčitky.

Ovesné sušenky s banánem

Už jste zkoušeli sušenky z ovesných vloček, banánu a chia semínek? Hotové jsou za pár minut!

Zuzka a Andy

 

Další recepty pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, jaké jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, jaké jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak si udělat dokonalý dýňový krém k večeři

Jak si udělat dokonalý dýňový krém k večeři

Pomalu přichází podzim. Těšit se můžete na lahodné recepty, které vás zahřejí a potěší lahodnou chutí. Jeden takový pro vás dnes máme. Ingrediencí nebude mnoho a tou hlavní bude dýně, jejíž sezóna je za dveřmi a my už ji netrpělivě očekáváme! Dýně jako lék i […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *