Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Strava jako prevence proti chřipce. Které potraviny vám pomohou?

Strava jako prevence proti chřipce. Které potraviny vám pomohou?

Upršený víkend? Taky jste drkotali na zastávce? Chladné zimní měsíce a období bohaté na chřipky a nachlazení se blíží. Na co v jídelníčku dbát a hojně v zimním období přijímat? Není totiž nutností kupovat drahé doplňky stravy a vitamíny v tabletkách. Pokud je jídelníček správně nastaven, vše potřebné lze získat z potravin.

Úplný základ? Ovoce a zelenina!

Konzumace potravin bohatých na vitaminy a minerální látky je důležité nejen v zimním období. Nejvýznamnější je hojná konzumace vitaminu C. Vitamin C je významný antioxidant. Působí také protizánětlivě či urychluje hojení ran. Pro tělo je optimální přijímat vitamin C v průběhu celého dne, nikoliv 1x za den. Významným zdrojem vitaminu C je citrusové a bobulovité ovoce, jablka, papriky, květák nebo kysané zelí.

Kamarádi zázvor a česnek

Zázvor lékařský se v poslední době těší veliké obliby. Čaj se zázvorem doporučujeme pít nejen v období chřipky, ale právě i preventivně. Zázvor má antibakteriální a protizánětlivé účinky. Jeho síla a ostrá pikantní chuť může být v období chřipky příjemným zpestřením. Doporučujeme čaj se zázvorem a medem. Právě med jeho ostrou chuť zjemňuje.

Česnek je často opomíjen. Má ale významné antibakteriální, antivirové a protiplísňové účinky. Mnohdy je označován jako tzv. imunitní stimulant. Nejvýhodnější je přijímat ho v přirozené podobě jako součástí stravy. Pro otrlejší povahy je možnost vyzkoušet čajový nálev, tinkturu nebo sirup. Česnek je výrazně dráždivý a ostrý. Při trávicích obtížích nebo problémy se žlučníkem a žlučníkovými kameny doporučujeme střídmější konzumaci.

Doplnit vitamin D!

Právě mléko, mléčné výrobky a ryby jsou významným zdrojem vitaminu D. Ten je důležitý pro správné ukládání vápníku do kostí, ale i na fungování imunitního systému. Právě o jeho vlivu na imunitní systém se hojně diskutuje. Jeho role je totiž významnější než se doposud předpokládalo.

Tak he-pšííík a na zdraví!

Zuzka, Andy a Katka

 

Těšte se na další články, které pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *