Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Mládí vpřed aneb jak vypadají správné stravovací návyky dítěte?

Mládí vpřed aneb jak vypadají správné stravovací návyky dítěte?

Stravovací návyky se vytváří už v útlém dětském věku. Již od malička je třeba dbát na správný výběr potravin, množství a režim ve stravování. Aneb ,,Co se v mládí naučíš,..

Pro růst a vývoj dětí je správně složená strava a energetický příjem naprosto nezbytný.

Kolik prstů, tolik chodů

Učme dětí základnímu pravidlu – den má tolik chodů jako prstů, tedy 5 chodů.

Pravidlo nám velmi jednoduše říká minimální počet porcí jídel, které bychom měli my i naše děti sníst v jeden den. Pravidelnost, spolu s pestrostí potravin, je jedna ze stěžejních zásad správného životního stylu, a tedy prevence nadváhy a obezity.

Na ruce máme 5 prstíků (= 5 porcí jídel), které zastupují jednotlivé chody jídel. Děti, které pravidelně sportují si mohou dopřát i porcí 6 až 7.

Také je velmi důležitý správný poměr makroživin – bílkovin, sacharidů a tuků. Ty by měly být v jídelníčku rovnoměrně rozvrstveny – jak množstvím, poměrem i kvalitou.

Snídaně je základ dne

Učte děti snídat. První na co musí děti myslet, když ráno vstávají z postele, je snídaně. Nejedná se vždy o chleba s máslem a džemem nebo mléko s čokoládovými lupínky. Střídejte snídaně slané (pečivo se šunkou, sýrem nebo vajíčkem, pomazánky) i sladké (snídaňové müsli s jogurtem/tvarohem). Vymýšlejte a hrajte si, ať se ráno mají na co těšit.

Dopolední svačinku už musí zvládnout ve škole. Vždy musí být nachystaná z domu. Obložené bagetky nebo sendviče. Doplněné kusem ovoce a zeleniny. Pro starší děti můžeme přidat i mléčný výrobek.

Oběd mají ve školní jídelně a skládá se ze dvou chodů. Známé pořekadlo platí: Polévka je grunt a kdo ji nejí, bude špunt. Děti by polévku skutečně neměli vynechávat. Druhé jídlo se skládá z přílohy a masové složky. Můžeme střídat jídla s omáčkou nebo sosy. Pro zpestření jídelníčku může být čas od času sladké jídlo.

Odpolední svačinka je rovněž velmi důležitá. Děti sice lítají venku dochází na kroužky, ale mléčnou svačinku nebo opět sendvič do ruky, vždy musí mít sebou.

Večeří se společně s rodinou. To je to hezké, na co děti musíme naučit. Ať již teplá nebo studená večeře, vždy musí 2-3 hodiny před spaním být.

Nevíte si rady a chcete pro děcko to nejlepší?

Firma Zdravé stravování nově nabízí vyvážené a chutné krabičky pro vaše děti. Jídelníček sestavují erudované nutriční specialistky, které zaručují vysokou odbornou úroveň receptur v souladu s nejnovějšími poznatky o zdraví dětí a jejich výživě.

Však to můžete jen ozkoušet > třeba tady 🙂

Dobrou chuť!

Zuzka, Andy a Katka

 

Těšte se na další články, které pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *