Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Lze stravou vytvarovat bříško?

Lze stravou vytvarovat bříško?

Hubnutí a zpevňování těla má vždy dvě složky – správnou výživu a pohyb. Nelze vyčíslit na kolik procent je která část důležitá. Patří pevně k sobě a bez jednoho nebo druhého nemůže být nikdy snaha o hubnutí úspěšná. Rychlovšelék na “pneumatiku” bohužel neexistuje a pokud ano, tak funguje krátkodobě.

Dosáhnout vysněné figury neznamená vyloučit pečivo a přílohy na pár týdnů. Mnozí z nás se dokáží dlouhodobě stravovat systémem různých drastických diet, prakticky si hubnutí “vytrpět”.

Velmi pozitivní zprávou ale je, že nic takového podstupovat nemusí. Hubnutí může být příjemné jak po fyzické, tak po psychické stránce. Základem všeho totiž je pravidelné, pestré a plnohodnotné stravování společně s pravidelným pohybem.

Důležité je: JÍST!

Máte pocit že jíte méně než všichni ostatní a snad už nabíráte kila i z obyčejné vody? Pravidelně cvičíte a “pneumatika” ne a ne jít dolů? Jedná se o velmi častý jev, speciálně u žen. Neuvěříte tomu kde je chyba – jste podvyživená/ný a vaše tělo má díky tomu zpomalený metabolismus.

Zkuste pro začátek jíst 5x denně a nezapomínat na příjem bílkovin. K obědu určitě porci masa a na svačiny využívat mléčné výrobky. V tomto případě tedy hraje výživa prim. Správně sestavená krabičková dieta vás může přesně a bezbolestně naučit, jaká porce je tedy pro vás ta pravá a jaké suroviny pro přípravu jídla využívat. Pokud už máte úspěšně naučený návyk pravidelného pohybu, je polovina úsilí za vámi.

Pokud naopak máte správně nastavené stravování, už se vám podařilo zhubnout z velké nadváhy a v určitém bodě se hubnutí zpomalí nebo zastaví, je to jasný signál pro zařazení pohybu. Postavu bez pohybu nikdy nezpevníme ani nevytvarujeme. Můžeme být velmi štíhlí, ale bez správného poměru svalu a tuku jsme uvnitř nadále obézní.

Jaký je poměr svalu a tuku v našem těle dokáže vyhodnotit přístroj InBody, výsledek z obyčejné váhy může být zavádějící.

Hubnutí tedy už nebude nikdy otázkou jedné změny v jídelníčku, ale trvalou změnou životního stylu. Životní styl bez hladu, bez únavy, ale s pravidelným a kvalitním jídlem. Pravidelná fyzická aktivita vám mimo zpevněné figury přinese i kvalitnější spánek, psychickou pohodu díky pravidelnému vyplavování endorfinů a třešničkou na dortu bude snížení rizika všech civilizačních nemocí.

A tohle už za to úsilí rozhodně stojí!

 

Těšte se na další články, které pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *