Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Jak naučit děti jíst ovoce a zeleninu?

Jak naučit děti jíst ovoce a zeleninu?

Jak naučit děti jíst ovoce a zeleninu? Pro některé rodiče mnohdy velmi složitá otázka, na které většinou selhávají.

Děti jsou ale úžasné! Jejich představy neznají mezí, a proto i v povídání si s nimi o ovoci a zelenině a obecně o správné výživě, by rodiče měli více zapojit fantazii a vymýšlet kouzelné příběhy.

Dnes si proto představíme pár základních pravidel, jak s dětmi o konzumaci ovoce a zeleniny a i o správné výživě hovořit.

Jak je to s dětskou chutí?

Děti mají doporučeno přijmout 300 – 500 g ovoce a 400 – 600 g zeleniny za den.

Do konzumace ovoce a zeleniny je nenuťte, ale vhodným způsobem je dětem nabídněte.

U dětí je typické, že některá jídla odmítají (nejčastěji některé druhy zeleniny či luštěniny). Než se dítě naučí nové chuti, tak potřebuje spoustu pokusů na to, aby danou chuť přijalo.

Mnohdy je potřeba udělat kolem konzumace dané potraviny cirkus či divadlo. Ať již potravinu zpracujete do zajímavé podoby či vymyslíte napínavý příběh (Pohádka o mrkvičce či zatoulaném rajčátku), fantazii se meze nekladou.

Inspirovat se můžete i obrázky – zeleninou a ovocem lze pouze obrázky doplňovat, nebo je možné stavět pouze zeleninové obrázky či jsou velmi populární předmalované talířky s obrázky a zeleninou a ovocem obrázky vymalováváme.

Zelenina především!

Zvláště zelenině bychom měli věnovat více času.

Některé děti mají problém s tuhostí jednotlivých druhů – rajče, paprika, mrkev či brokolice. Nabízíme tedy návod, jak děti se zeleninou sblížit.

Vhodné je, seznámit děti se zeleninou již v syrovém stavu a více smysly najednou – pohledem, ohmatem, čichem či dáváním na jazyk. Mrkev a papriku můžeme nakrájet na tenké hranolky, rajče na měsíčky nebo kolečka.

Vždy po uvaření zeleninu zkoušíme znovu – vhodné je zeleninu správně dochutit a doplnit ochutnávání pohádkovým příběhem.

A co pomáhá vám? Dejte nám vědět!

Zuzka, Andy a Katka

 

Už teď se můžete těšit další články o dětech, které pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *