Se Zuzkou Hejnovou o dobrém jídle nejen pro sportovce

Jana Novotná: “ Na atletice mě baví variabilita tréninků, nedělám pak pořád to samé.“

Jana Novotná: “ Na atletice mě baví variabilita tréninků, nedělám pak pořád to samé.“

Úvodní fotografie: Vladimír Novotný

Je to tu. Rozhovor s naší oblíbenkyní a kamarádkou Jančou Novotnou. Pokud sledujete Zuzku Hejnovou nebo českou atletiku, tahle mladá talentovaná kočka vám jistě neunikla.

Co nám na sebe prozradila? A jak dopadla po měřeních a jídelníčku od Katky Šimkové? Pojďte si vše přečíst:

Proč tě chytl zrovna víceboj? Má nějakou slabinu?

Rodiče mě vždy vedli ke všestrannosti a moje první atletická trenérka Kristýna Moudrá taky. Nechtěla, abych se hned odmala specializovala na jednu disciplínu, a tak jsme zkoušely všechny, no a nějak mi to zůstalo 😀 Baví mě ta variabilita tréninků, nedělám pořád to stejné a to je na tom super!

Největší slabinu bych viděla v počtu disciplín, je dost náročné umět na 100% všechno, ale od každého musíte umět většinu, je to náročné na trénink a vícebojaři na něm tráví hodně času.

Kdybych měla říct svojí největší slabinu, tak rozhodně vrh koulí a hod oštěpem, s těma se mi, většinou během závodu, pořád nedaří být kamarádka 😀

Jaký je tvůj největší dosavadní sportovní úspěch?

Za svůj největší dosavadní úspěch v rámci ČR považuji 3. místo na mistrovství repoubliky žen ve víceboji a za ten největší mezinárodní 9. místo na mistrovství Evropy juniorů, ale 13. místo na mistrovství světa juniorů taky není špatné.

Neumím vypíchnout ten úplně nejvíc nejlepší, takže tyhle 3 beru na vrcholku svého žebříčku úspěchů 😀

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Jana Novotná (@jananovotna),

Děláš více sportů?

Odmala jsem vyrůstala ve sportovním prostředí, takže obecně sporty miluju a baví mě zkoušet nové věci. V poslední době mě dost chytla joga, baví mě se během ní učit meditovat a trochu vypustit okolní stres. Jinak od atletiky ráda utíkám k túrám a procházkám v přírodě, rakouský Schladming je to pravé místo po sezoně, kde nejradši trávím aktivní odpočinek.

Jak jste se poznaly se Zuzkou? A jak se s ní společně trénuje?

Se Zuzkou jsme se poznaly nejspíš v Africe, ještě v žákyních nás tam brněnští trenéři brávali, aby jsme viděli, jak trénují ty velké hvězdy, a tam jsem poprvé Zuzku viděla. Bylo to před 6 lety a já jí říkavala “Dobrý den”. Jsem ráda, že jsem měla možnost jí poznat víc a vybudovat si s ní kamarádský vztah.

Tréninky se Zuzkou, především na podzimních soustředěních kde spolu trénujeme nejvíce, jsou náročné. Je rychlík, takže někdy je těžké ji stíhat. Někdy se “děsím” představ, když jsou v tréninkovém plánu napsané úseky a je tam dodatek “Zůzi tempo” 😀

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Jana Novotná (@jananovotna),

Jak to máš s výživou? Řídíš se nějakými pravidly nebo zásadami?

Výživu mám díky Kátě Šimkové kontrolovanou. Řídím se pravidlem 5 jídel denně, ale to je zásluha krabiček od Zdravého stravování, které mi takovou kontrolu umožňují 🙂 Jsem moc šťastná, že jsem Káťu poznala a můžu s ní spolupracovat.

O víkendu je to trochu odlišné, když nemám krabičky. Čast od času si dám nějakou oblíbenou sladkost, nekontroluji si tolik časový harmonogram jídel a nepočítám si kilojouly. Každopádně mi zůstává sobotní a nedělní várka zeleniny, abych případné dobrůtky trochu pokryla 😀

Prošla jsi měřením od Katky Šimkové ze ZS – co všechno bylo součástí a výsledkem?

Ano prošla a dozvěděla jsem se spoustu zajímavých věcí. První měření jsem měla ke konci května, kde jsme určily začáteční hodnoty. Druhé měření bylo po mistrovství světa v červenci. Krabičky jsem měla měsíc a půl a změna byla velká 🙂
Součástí bylo i povídání, Káťu zajímal můj denní režim, složení mého jídla, kolik jím/piju a byla trochu zděšená 😀 Nastavila mi program krabiček a začali jsme se změnami v mém stravování 🙂

Janča – měření s Katkou z konce května

Změnil se hodně tvůj jídelníček po Katky doporučeních? Musela sis na něco zvykat?

Změnil i nezměnil. Nejvíce se změnil v tom, že díky krabičkám mám kontrolu nad tím-co jím a kolik toho jím. Dříve jsem měla s jídlem problémy, jedla jsem málo a vydržela jsem bez jídla dlouho. Takže v tom vidím největší změnu, jíst 5x denně byl pro mě nepředstavitelný úkol a i ze začátku jsem s tím trochu bojovala. Jídla bylo ohromně hodně, ale teď si to jídlo užívám, porce beru jako standartní, nehladovým přes den a těším se na každou svačinku, kterou jsem předtím dost zanedbávala.

Janča – měření s Katkou z půlky července

Jaké jsou výsledky a jak to ovlivnilo tvoje zranění?

Jak už jsem říkala, výsledky po měsíci a půl byly super. Tuky klesly o 2kg, svaly vyrostly, váha mi zůstala stejná. Největším výsledkem byl můj pocit. Cítila jsem se naprosto krásně.

Krabičky mi hodně pomáhaly během zranění, když jsem měla měsíc a půl sádru, která mě vykolejila z mého běžného režimu. Přišla jsem během té doby o 3 kg váhy, ale výsledky se zhoršily v poměru tuky/svaly, protože jsem mělá málo tělesné aktivity.

Teď jsem opět v tréninkovém procesu, program Protein+ mi pomáhá dostat do sebe co nejvíc bílkovin, aby rostly svaly a cítila jsem se zase nejlíp, jak to jenom půjde.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Jana Novotná (@jananovotna),

Jedeš striktně na výkon nebo si občas „hřešíš“ a dáš si, co tě napadne?

Striktně určitě nejedu, samozřejmě od té doby, co mi Káťa pomáhá s výživou krabičkami, přes týden dodržuju na 100% krabičky, ale o víkendu si doma dám sem tam něco dobrého. Myslím, že když má moje tělo na to chuť, tak je hloupost mu to odpírat, a když je to jenom jednou za čas, tak to není ani nezdravý 😀

A nejtěžší na konec – kde se vidíš tak za 5 let?

To je tak těžký! Život se ze dne na den může hrozně rychle změnit a člověk neví co bude zítra, natož za 5 let 😀 Doufám, že budu úspěšně ukončovat magisterské studium na psychologii.

A taky chci samozřejmě pokračovat ve sportu, na jaké úrovni nemůžu říct, jenom vím, že mě to baví a pocit během sportu naprosto miluju 🙂

 

Moc díky za rozhovor, Jani!

Andy

 

Těšte se na další články a rozhovory, které pro vás chystáme se Zdravým stravováním.


Related Posts

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

3 nejlepší zelené smoothie, která jste ještě neochutnali

Víte, že 13.květen je světovým dnem koktejlů? A víte, že se Zuzkou si koktejly rády dopřáváme? A víte, že známe pár ovocných i zeleninových, které nejsou zdaleka tak profláknuté jako ty, kterých je plný internet? Dost otázek, jdeme na praktické informace: Koktejly pro nás nejsou […]

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Jak na zdravé přibírání aneb co když chce sportovec nabrat

Ačkoliv by se dalo říct, že chce dnes každý jen hubnout, existuje spousta lidí s opačným problémem – ať dělají co dělají, nemohou přibrat. V minulém článku jsem se psaly o hubnutí. Pojďme si říct, jak na ZDRAVÉ přibírání hmotnosti. Spousta lidí ve všem stále […]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *